گوگل ابزارهای رایگان و جالب بسیاری دارد، اما دو ابزار مهم برای کمک به بهبود سایت خود عبارتند از Search Console و Rich Results Testing Tool. کنسول جستجو به شما کمک می کند تا احساس کلی نسبت به عملکرد سایت خود در SERP داشته باشید، به علاوه مراقب هرگونه خطا برای رفع و بهبودهایی باشید. یکی دیگر، Rich Results Testing Tool، به شما کمک می کند تا ببینید کدام یک از صفحات شما برای نتایج غنی واجد شرایط هستند. نتایج غنی آن دسته از نتایج جستجوی برجسته شده مانند لیست محصولات و رویدادها هستند.
نتایج غنی در دنیای امروز بسیار مهم هستند. هنگامی که داده های ساختار یافته را به سایت خود اضافه می کنید، ممکن است یک لیست برجسته در SERP ها دریافت کنید. این به شما برتری نسبت به رقیب خود می دهد، زیرا لیست های هایلایت شده تمایل به کلیک بیشتر دارند. برای بسیاری از سایت ها و انواع محتوا، هدف قرار دادن نتایج غنی می تواند منطقی باشد.
این پست به جزئیات نحوه دریافت داده های ساختاریافته در سایت شما نمی پردازد. اگر میخواهید به آن بپردازید، لطفاً راهنمای نهایی ما برای دادههای ساختاری schema.org را بخوانید، دادههای ساختاریافته رایگان ما را برای آموزش مبتدیان یا دوره آموزشی درک دادههای ساختیافته ما را بررسی کنید. همچنین می توانید دریابید که Yoast SEO چگونه به طور خودکار داده های ساختار یافته را به سایت شما اعمال می کند.
در اینجا، ما به نحوه تأیید صلاحیت خود و آنچه می توانید برای بهبود آن انجام دهید، نگاه می کنیم. ابزار تست نتایج غنی گوگل به شما کمک میکند صفحات خود را بررسی کنید تا ببینید آیا دادههای ساختاریافته معتبری روی آنها اعمال شده است یا خیر و آیا ممکن است برای نتایج غنی واجد شرایط باشند. همچنین خواهید دید که صفحه برای کدام نتایج غنی واجد شرایط است و پیش نمایشی از نحوه جستجوی این صفحه برای محتوای شما دریافت خواهید کرد.
استفاده از Rich Results Testing Tool بسیار آسان است. دو راه برای به دست آوردن بینش شما وجود دارد: URL صفحه ای را که می خواهید آزمایش کنید یا قطعه کدی را که می خواهید آزمایش کنید وارد کنید. گزینه دوم می تواند بخشی از داده های ساختاریافته یا کد منبع کامل یک صفحه باشد، هر کدام که ترجیح می دهید.
در حین آزمایش، می توانید بین گوشی هوشمند و خزنده دسکتاپ نیز یکی را انتخاب کنید. گوگل به طور پیشفرض خزنده گوشیهای هوشمند را انتخاب میکند، زیرا ما در دنیای اول موبایل زندگی میکنیم، مردم! البته در صورت نیاز می توانید به دسکتاپ سوئیچ کنید.
البته تفاوت وجود دارد. اگر صفحه شما آنلاین است، ایده خوبی است که از گزینه URL استفاده کنید. خواهید دید که آیا صفحه برای نتایج غنی واجد شرایط است، پیش نمایشی از این نتایج غنی را مشاهده کرده و HTML ارائه شده صفحه را بررسی کنید. اما هیچ کاری نمی توانید در کد انجام دهید. گزینه کد میکند اجازه دهید این کار را انجام دهید
کار با کد داده های ساخت یافته
اگر قطعه ای از داده های ساختاریافته JSON را در فیلد کد قرار دهید و آزمایش را اجرا کنید، نتایجی مشابه با گزینه URL دریافت می کنید. با این حال، اکنون میتوانید از فیلد ورودی کد برای ویرایش کد خود برای رفع خطاها یا بهبود دادههای ساختاریافته با اصلاح هشدارها استفاده کنید.
بنابراین، چگونه در مورد این اقدام می کنید؟
- کدی را که می خواهید آزمایش کنید پیدا کنید و کپی کنید
- اگر کوچک شده است، برای خوانایی بهتر آن را حذف کنید
- کد را در قسمت کد ابزار Rich Results Testing Tool قرار دهید
- تست را اجرا کنید
نمایی مشابه تصویر زیر دریافت خواهید کرد.
ویرایش یک صفحه رویداد
صفحه بالا یک صفحه رویداد است. هشدارهایی را به رنگ نارنجی متوجه خواهید شد. به یاد داشته باشید: قرمز یک خطا است و نارنجی یک هشدار است. خطایی که باید آن را برطرف کنید تا معتبر باشد، اما یک هشدار یک بهبود احتمالی است. از آنجا که این مربوط به یک رویداد پولی است، صفحه یک را از دست می دهد offers
ویژگی. همچنین فیلدهای اختیاری را از دست می دهد performer
، organizer
، description
و image
. میتوانیم اینها را اضافه کنیم تا هشدارها را حذف کنیم و این فهرست دادههای ساختاریافته را کامل کنیم – زیرا بیشتر بهتر است.
به اسناد Google در مورد رویدادها نگاه کنید و ببینید که آنها چگونه می خواهند offers
تا در کد ظاهر شود. برای ساده نگه داشتن آن، می توانید کد نمونه را کپی کرده و آن را با نیازهای خود تطبیق دهید. مکان مناسبی برای آن در داده های ساختاریافته خود در سمت چپ صفحه ابزار تست نتایج غنی خود پیدا کنید و کد را جایگذاری کنید.
می توانید کد را تا زمانی گسترش دهید که چیزی شبیه به این شود:
تست را دوباره اجرا کنید و بخشهای بیشتری باید سبز شوند. اگر نه، شاید لازم باشد بررسی کنید که آیا کد خود را به درستی اعمال کرده و بسته اید یا خیر.
هنگامی که کد خود را تأیید کردید و از کارکرد آن مطلع شدید، می توانید آن را در صفحات خود اعمال کنید. به یاد داشته باشید که ما یک روش بسیار ساده برای اعتبارسنجی کد شما را توضیح دادهایم، و راههای دیگری نیز وجود دارد که میتوانید آن را در مقیاس تولید کنید. اما این هدف این مقاله نیست. در اینجا، میخواهیم بینش سریعی درباره دادههای ساختاریافته و کارهایی که میتوانید با ابزار تست نتایج غنی انجام دهید به شما ارائه دهیم.
پیش نمایشی از نتایج غنی خود را مشاهده کنید
گزینه پیش نمایش یکی از جالب ترین موارد در Rich Results Testing Tool است. این به شما ایده می دهد که چگونه آن صفحه یا مقاله در گوگل ظاهر می شود. چندین نتیجه غنی وجود دارد که می توانید آنها را آزمایش کنید، مانند پودر سوخاری، دوره ها، آگهی های شغلی، دستور العمل ها و بسیاری موارد دیگر.
این پیش نمایش ها فقط برای خودنمایی نیستند – می توانید از آنها برای بهبود ظاهر نتایج غنی استفاده کنید. شاید تصاویر عجیب به نظر برسند یا عنوان آن چندان جذاب نباشد. از این بینش ها به نفع خود استفاده کنید و مردم را وادار کنید تا روی لیست های شما کلیک کنند!
این یک نمای کلی از آنچه می توانید با ابزار تست نتایج غنی ببینید و انجام دهید است. به یاد داشته باشید که اگر همه چیز در ابزار تست نتایج غنی سبز باشد و هیچ خطایی پیدا نشود، محتوای شما برای نتایج غنی واجد شرایط است. این تضمین نمی کند – و منظور ما نیست – که گوگل نتایج غنی را برای این صفحه نشان می دهد. شما فقط باید صبر کنید و ببینید.
بیشتر بخوانید: نتایج غنی SERP ها را تکان می دهد »
منبع: https://yoast.com/google-rich-results-testing-tool/