سئو برای هر فروشگاه آنلاین بسیار مهم است. یکی از جنبه های کلیدی که Yoast SEO برای کمک به بهبود سئو صفحات محصول خود به آن نیاز دارد، عبارت کلیدی تمرکز است. این راهنما به شما کمک می کند تا با استفاده از Yoast SEO عبارت کلیدی فوکوس مناسب را پیدا کرده و آن را پر کنید.
درک عبارت کلیدی فوکوس
عبارت کلیدی فوکوس کلید واژه یا عبارت اصلی است که می خواهید صفحه محصول شما در نتایج موتورهای جستجو رتبه بندی کند. موضوع اصلی صفحات محصول شما را نشان می دهد. معمولاً این همان چیزی است که از مشتریان بالقوه انتظار دارید هنگام جستجوی محصولات مشابه شما در موتورهای جستجو تایپ کنند.
چرا عبارت کلیدی فوکوس مهم است؟
عبارت کلیدی فوکوس به موتورهای جستجو کمک می کند موضوع صفحه محصول شما را درک کنند. وقتی موتورهای جستجو در صفحات محصول شما می خزند، به دنبال الگوهای کلمات می گردند تا مشخص کنند صفحه شما در مورد چیست. با بهینه سازی صفحه محصول خود حول یک عبارت کلیدی خاص، فهرست بندی و رتبه بندی دقیق محصولات خود را برای موتورهای جستجو آسان تر می کنید. در نتیجه، مشتریان شما می توانند محصولات شما را در نتایج جستجو پیدا کنند.
پر کردن عبارت کلیدی تمرکز در Yoast SEO به شما کمک می کند تا صفحات محصول خود را بر اساس بازخورد ارائه شده بهینه کنید. این ممکن است رتبه صفحه محصول شما را در موتور جستجو بهبود بخشد. رتبه های بالاتر به معنای دید بیشتر است که منجر به افزایش ترافیک ارگانیک و در نهایت فروش بیشتر می شود. یک عبارت کلیدی فوکوس به خوبی انتخاب شده تضمین می کند که صفحه محصول شما با آنچه کاربران جستجو می کنند مرتبط است.
الگوریتم های Yoast SEO
Yoast SEO، Yoast WooCommerce SEO و Yoast SEO برای Shopify از الگوریتم هایی برای تجزیه و تحلیل صفحات محصول شما بر اساس عبارت کلیدی تمرکزی که پر می کنید استفاده می کنند. بررسی می کند که آیا توضیحاتی که برای محصولات خود نوشته اید به درستی از این کلمات کلیدی استفاده می کنند یا خیر. این شامل بررسی وجود عبارت کلیدی در عنوان، توضیحات متا، آدرس اینترنتی، عنوان، محتوای بدنه و موارد دیگر است. این ابزار بازخورد و پیشنهاداتی را برای بهبود سئوی تجارت الکترونیک شما ارائه می دهد.
مزایای استفاده از عبارت کلیدی تمرکز در Yoast SEO
استفاده از عبارات کلیدی متمرکز در Yoast SEO ضروری است، زیرا مزایای زیادی دارد، مانند دریافت ترافیک هدفمند بیشتر. بهینه سازی برای یک کلمه کلیدی محصول خاص، بازدیدکنندگانی را جذب می کند که به طور خاص به دنبال پیشنهاد شما هستند و احتمال تبدیل را افزایش می دهد.
یک عبارت کلیدی با تمرکز خوب می تواند به شما برتری نسبت به رقبای دهد که ممکن است صفحات خود را به طور موثر بهینه نکنند. ردیابی عملکرد عبارات کلیدی متمرکز به شما کمک می کند اثربخشی استراتژی سئوی تجارت الکترونیک خود را اندازه گیری کنید. بر اساس داده های عملکرد، می توانید عبارات کلیدی خود را اصلاح و تنظیم کنید.
مثال: “ژل آلوئه ورا ارگانیک”
فرض کنید “ژل آلوئه ورا ارگانیک” را می فروشید. عبارت کلیدی تمرکز شما ممکن است «ژل آلوئه ورا ارگانیک» باشد. این عبارت کلیدی باید به طور مداوم در عنوان محصول، توضیحات متا، URL، سرفصل ها و محتوای بدن شما استفاده شود تا اطمینان حاصل شود که موتورهای جستجو ارتباط صفحه را با کاربرانی که در جستجوی ژل آلوئه ورا ارگانیک هستند، درک می کنند.
درک و استفاده از عبارت کلیدی تمرکز برای توضیحات محصول می تواند سئوی فروشگاه آنلاین شما را افزایش دهد. در نتیجه، محصولات شما برای مشتریان بالقوه بیشتر قابل کشف خواهد بود.
چگونه عبارت کلیدی تمرکز را برای محصولات خود تعیین کنید
یافتن عبارت کلیدی فوکوس مناسب شامل درک محصول شما، تحقیق کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل اثربخشی آن است. در اینجا یک رویکرد گام به گام آورده شده است:
مرحله 1: ویژگی ها و مزایای اصلی محصول را شناسایی کنید
با فهرست کردن ویژگی ها و مزایای اولیه محصول خود شروع کنید. این به شما کمک می کند بفهمید چه چیزی محصول شما را منحصر به فرد و جذاب می کند.
مثال:
- تولید – محصول: ژل آلوئه ورا ارگانیک
- امکانات: ارگانیک، تسکین دهنده، آبرسان
- فواید: تحریکات را تسکین می دهد، پوست را آبرسانی می کند، مناسب برای پوست های حساس
مرحله 2: کلمات کلیدی بالقوه را طوفان فکری کنید
به کلمات کلیدی و عباراتی فکر کنید که یک مشتری ممکن است برای یافتن محصول شما استفاده کند. اصطلاحات گسترده و همچنین کلمات کلیدی خاص تر و طولانی تر را در نظر بگیرید. کلمات کلیدی سر توصیف کلی از محصول شما هستند، در حالی که کلمات کلیدی دم بلند خاص تر و اغلب کمتر رقابتی هستند.
مثال:
- کلمات کلیدی سر:
- “ژل آلوئه ورا”
- “ژل مراقبت از پوست”
- کلمات کلیدی دم دراز:
- “ژل آلوئه ورا ارگانیک”
- “ژل طبیعی آلوئه ورا”
- “ژل آلوئه ورا برای پوست های حساس”
- “ژل تسکین دهنده آلوئه ورا”
مرحله 3: از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید
شما می توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی احتمالی استفاده کنید. این ابزارها می توانند بینش هایی در مورد حجم جستجو، رقابت و کلمات کلیدی مرتبط ارائه دهند. ابزارهای زیادی وجود دارد، و ممکن است قبلاً ابزار مورد علاقه خود را انتخاب کرده باشید. ابزارهای محبوب Semrush، Ahrefs، Ubersuggest و Moz هستند، اما حتی میتوانید از ChatGPT بخواهید تا به شما در یافتن کلمات کلیدی خوب محصول کمک کند.
مرحله 4: بهترین عبارت کلیدی را تجزیه و تحلیل و انتخاب کنید
هنگامی که همه چیز را دارید، می توانید بهترین را انتخاب کنید. عبارت کلیدی را انتخاب کنید که بسیار مرتبط با محصول شما باشد، حجم جستجوی خوبی داشته باشد، هدف جستجوی مناسبی داشته باشد و بیش از حد رقابتی نباشد. همچنین، اطمینان حاصل کنید که عبارت کلیدی با زبان و اصطلاحات مشتریان شما مطابقت دارد.
عبارت کلیدی را در مقابل عبارات کلیدی مرتبط متمرکز کنید
اصلی تمرکز عبارت کلیدی کلمه کلیدی اصلی است که می خواهید صفحه محصول شما برای آن رتبه بندی شود. این موضوع اصلی محتوای شما است و باید به طور مداوم در عناصر مختلف SEO استفاده شود. به عنوان مثال، برای محصول “ژل آلوئه ورا ارگانیک”، عبارت کلیدی تمرکز اصلی می تواند به سادگی “ژل آلوئه ورا ارگانیک” باشد.
عبارات کلیدی مرتبط کلمات کلیدی ثانویه ای هستند که ارتباط نزدیکی با کلیدواژه اصلی دارند. آنها به گسترش دامنه محتوای شما کمک می کنند و عبارت های جستجوی اضافی را که ممکن است کلمه کلیدی اصلی شما از دست بدهد، جذب کنید. عبارات کلیدی مرتبط، زمینه و ارتباط را اضافه می کند، محتوای محصول شما را جامع تر می کند و شانس شما را برای رتبه بندی برای چندین عبارت مرتبط بهبود می بخشد.
به عنوان مثال، برای کلیدواژه اصلی، «ژل آلوئه ورا ارگانیک»، عبارات کلیدی مرتبط میتواند «ژل آلوئهورا طبیعی»، «ژل آلوئهورا برای پوستهای حساس» یا «ژل آلوئهورای ارگانیک آبرسان» باشد.
مترادف عبارات کلیدی در Yoast SEO
مترادف عبارات کلیدی کلمات یا عبارات جایگزین با معنای مشابه یا مشابه با کلیدواژه اصلی شما هستند. متنوع کردن زبان مورد استفاده در صفحه به شما کمک می کند تا طیف وسیع تری از پرس و جوهای جستجو را پوشش دهید، جریان طبیعی توضیحات محصول خود را افزایش می دهد و از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری می کند.
به عنوان مثال، مرطوب کننده آلوئه ورا می تواند جایگزینی برای کلمه کلیدی اصلی، ژل آلوئه ورا باشد. می توانید از این برای بهبود توضیحات محصول خود استفاده کنید و از کلمات بیشتری برای رتبه بندی استفاده کنید:
ژل آلوئه ورا ارگانیک ما برای کسانی که به دنبال یک راه حل طبیعی مراقبت از پوست هستند عالی است. این ژل طبیعی آلوئه ورا پوست شما را هیدراته و آرام می کند و به عنوان یک مرطوب کننده موثر آلوئه ورا عمل می کند. این ژل تسکین دهنده آلوئه برای پوست های حساس ایده آل است و باعث تسکین فوری سوزش می شود.
موتورهای جستجو از semantics برای درک زمینه و هدف پشت پرس و جوها استفاده می کنند. استفاده از عبارات کلیدی و مترادف های مرتبط به موتورهای جستجو کمک می کند تا توضیحات محصول شما را بهتر درک کنند و آنها را با پرس و جوهای مرتبط مطابقت دهند.
نکات اضافی برای انتخاب عبارت کلیدی فوکوس
البته، برای انتخاب یک عبارت کلیدی با تمرکز خوب برای محصولات موجود در فروشگاه تجارت الکترونیک خود، می توانید کارهای بیشتری انجام دهید.
- نیت کاربر را در نظر بگیرید: در نظر بگیرید که کاربر هنگام جستجوی عبارت کلیدی شما به دنبال چه چیزی است. اطمینان حاصل کنید که عبارت کلیدی شما با هدف آنها مطابقت دارد.
- به رقبا نگاه کنید: عبارات کلیدی رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید. این می تواند به شما بینشی در مورد آنچه در صنعت شما کار می کند ارائه دهد.
- از تغییرات استفاده کنید: مترادف ها و عبارات مرتبط را در محتوای خود بگنجانید تا طیف وسیع تری از عبارت های جستجو را پوشش دهد.
استفاده از کلمات کلیدی مارک دار
اگر می خواهید محصولات را بر اساس برند و مدل آنها رتبه بندی کنید، رویکرد کمی متفاوت است اما از اصول یکسانی پیروی می کند. هنگام بهینه سازی برای محصولات برند، با شناسایی نام برند و مدل شروع کنید، زیرا این عباراتی است که مشتریان در جستجوهای خود استفاده می کنند.
از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای تجزیه و تحلیل این عبارات برند برای حجم جستجو و رقابت استفاده کنید. به نحوه رتبه بندی رقبا و کلمات کلیدی خاصی که آنها را هدف قرار می دهند نگاه کنید. انواع دم بلند را در نظر بگیرید، از جمله برند و مدل، مانند “کفش دویدن جاده ای زنانه نایک پگاسوس 39 شیلد”. این کلمات کلیدی دم بلند اغلب کمتر رقابتی و خاص تر هستند و ترافیک بسیار هدفمندی را جذب می کنند.
با ترکیب نام برند با عبارات توصیفی، میتوانید فهرستی جامع از عبارات کلیدی متمرکز ایجاد کنید که به صفحات محصول شما کمک میکند در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشند و هدف جستجوی مشتریان بالقوه را برآورده کنند.
یک پروژه نمونه
در اینجا یک مثال گسترده از نحوه یافتن و پیاده سازی عبارات کلیدی متمرکز و عبارات کلیدی مرتبط برای یک محصول “ژل آلوئه ورا ارگانیک” با استفاده از Yoast SEO آمده است:
مثال: ژل آلوئه ورا ارگانیک
عبارت کلیدی تمرکز اصلی | عبارات کلیدی مرتبط |
ژل آلوئه ورا ارگانیک | ژل طبیعی آلوئه ورا |
ژل آلوئه ورا برای پوست های حساس | |
ژل تسکین دهنده آلوئه ورا | |
ژل آبرسان آلوئه ورا |
پیاده سازی گام به گام در Yoast SEO
- عبارت کلیدی فوکوس را در قسمت Yoast SEO مربوطه وارد کنید
عبارت کلیدی تمرکز اصلی «ژل آلوئه ورا ارگانیک» را در قسمت عبارت کلیدی تمرکز در Yoast SEO وارد کنید.
- عبارات کلیدی مرتبط را وارد کنید
در صورت وجود، عبارات کلیدی مرتبط را در فیلدهای مربوطه وارد کنید.
- برچسب عنوان: از عبارت کلیدی تمرکز اصلی در عنوان محصول استفاده کنید
مثال: “ژل آلوئه ورا ارگانیک – تسکین دهنده و آبرسان طبیعی مراقبت از پوست”
- توضیحات متا: یک توضیحات متا شامل تمرکز اصلی و عبارات کلیدی مرتبط ایجاد کنید
مثال: “ژل آلوئه ورا ارگانیک ما را کشف کنید، یک راه حل طبیعی برای تسکین و آبرسانی پوست شما. این ژل ایده آل برای پوست های حساس، تسکین و آبرسانی فوری را فراهم می کند.
- URL Slug: مطمئن شوید که URL Slug حاوی عبارت کلیدی تمرکز اصلی باشد
مثال: yourstore.com/products/ژل-آلوئه-ورا-ارگانیک/
- عناوین: عبارت کلیدی تمرکز اصلی را در H1 و بقیه را در هدرهای بعدی قرار دهید
به عنوان مثال، H1 می تواند «ژل آلوئه ورا ارگانیک»، «مزایای ژل آلوئه ورا طبیعی» H2، «ژل تسکین دهنده آلوئه ورا برای پوست حساس» و «ژل آلوئه ورا آبرسان برای استفاده روزانه» باشد.
- محتوای بدنه: از عبارات کلیدی به طور طبیعی در توضیحات محصول + لیست ها استفاده کنید
به عنوان مثال، اگرچه بر اساس توصیه ما این بسیار کوتاه است: “ژل آلوئه ورا ارگانیک ما از بهترین گیاهان آلوئه آلوئه ساخته شده است و تجربه تسکین دهنده و آبرسانی را برای پوست شما تضمین می کند. این ژل باعث تسکین طبیعی سوزش و خشکی می شود و برای پوست های حساس ایده آل است. از ژل طبیعی آلوئه ورا ما روزانه استفاده کنید تا پوست خود را هیدراته و سالم نگه دارید. خواص تسکین دهنده این ژل آن را برای آرام کردن پوست قرمز یا تحریک شده عالی می کند، در حالی که اثرات آبرسانی آن تضمین می کند که پوست شما در طول روز مرطوب بماند. فراموش نکنید که لیست ها را اضافه کنید!
- متن جایگزین تصویر: از عبارات کلیدی برای توصیف تصاویر محصول استفاده کنید
به عنوان مثال: “بطری ژل آلوئه ورا ارگانیک”، اما سعی کنید آن را در مورد آنچه در تصویر است توصیف کنید.
- ببینید آیا Yoast SEO عبارات کلیدی شما را پیدا می کند یا خیر
اطمینان حاصل کنید که Yoast SEO عبارت کلیدی در عنوان، توضیحات متا، URL، سرفصل ها و محتوای بدنه را بررسی می کند.
- بازخورد Yoast SEO را بررسی کنید
بازخورد ارائه شده توسط افزونه را بررسی کنید و هر گونه تنظیمات لازم را برای بهبود امتیاز سئو انجام دهید. به یاد داشته باشید که تجزیه و تحلیل سئو تمام کارهایی که می توانید برای بهبود یافتن محصول خود در نتایج جستجو انجام دهید را نشان می دهد. از طرف دیگر، تجزیه و تحلیل خوانایی به شما کمک می کند تا محتوای محصول را تا حد امکان قابل درک کنید، که برای موتورهای جستجو و کاربران خوب است.
نحوه استفاده از عبارات کلیدی تمرکز در Yoast SEO
با دنبال کردن این مراحل و استفاده موثر از کلیدواژه تمرکز اصلی و عبارات کلیدی مرتبط، می توانید صفحه محصول خود را برای دید بهتر موتورهای جستجو بهینه کنید و ترافیک هدفمند بیشتری را به فروشگاه آنلاین خود جذب کنید.
منبع: https://yoast.com/focus-keyphrase-for-product-pages-yoast-seo/