استراتژی ساخت لینک موفق در 6 مرحله • Yoast

استراتژی ساخت لینک موفق در 6 مرحله • Yoast

سئو به معنای ایجاد یک تجربه عالی برای افرادی است که از وب سایت شما بازدید می کنند یا قطعه شما را در نتایج جستجو می بینند. به همین دلیل است که بسیاری از تلاش‌های سئوی شما احتمالاً روی مواردی مانند محتوا، UX و سرعت صفحه متمرکز خواهد شد. تلاش هایی که به شما کمک می کند صفحه یا وب سایت خود را به طور کلی بهینه کنید. همانطور که باید باشند! آنها به شما کمک می کنند که بهترین نتیجه جستجو برای موتورهای جستجو و افراد به طور یکسان باشید. با این حال، چند چیز در خارج از وب سایت شما نیز وجود دارد که نباید آنها را فراموش کنید. یکی از موارد مهم لینک بیلدینگ است. در این پست، 6 مرحله برای ایجاد یک استراتژی ساخت لینک موفق برای هر کسب و کاری را مورد بحث قرار خواهیم داد.

به طور خلاصه، لینک بیلدینگ اقدامی است که باعث می شود سایر وب سایت ها به صفحه شما پیوند دهند. دلیل اینکه شما باید برای این کار وقت بگذارید این است که این پیوندها برای سئو مهم هستند. آنها به صفحات شما کمک می کنند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. اما این تنها کاری نیست که آنها انجام می دهند:

یک لینک خوب، اول از همه، ترافیک سایت شما را هدایت می کند.

وب‌سایت‌های دیگری که به صفحه شما پیوند می‌دهند به دریافت ترافیک (ارجاع) بیشتر به سایت شما کمک می‌کنند. این باعث افزایش ترافیک کلی شما می شود و افراد جدید را با وب سایت شما در تماس می کند. برای اینکه مطمئن شوید این تلاش ها بیهوده نیستند، خوب است به این فکر کنید که کدام وب سایت ها در پیوند دادن به صفحات شما منطقی هستند. شما می‌خواهید افرادی که از آن وب‌سایت بازدید می‌کنند، زمانی که به آنجا هدایت می‌شوند، از وب‌سایت شما نیز لذت ببرند، اما ما در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

نکته مهم این است که لینک بیلدینگ همیشه باید از منظر سئو جامع انجام شود. به این معنی که باید بر روی دریافت بک لینک های با کیفیت تمرکز کنید که در واقع برای وب سایت شما ترافیک ایجاد می کند. علاوه بر این، به معنای دوری از اقدامات بد است زیرا این موارد می تواند به رتبه شما آسیب برساند.

1. واقعاً مخاطب خود را بشناسید

برای اینکه ایده‌ای داشته باشید که چه وب‌سایتی به طور ایده‌آل به وب‌سایت شما پیوند می‌دهند، ابتدا باید بینش‌هایی در مورد اینکه چه کسی مخاطبان شما هستند داشته باشید. ممکن است تصوری از مخاطبان خود داشته باشید، اما تعجب خواهید کرد که چگونه اغلب با واقعیت مطابقت ندارد. حتماً برای شناخت مخاطبان خود تحقیق و تجزیه و تحلیل کنید. این می تواند به شما کمک کند مخاطب فعلی خود را حفظ کنید و شاید حتی به مخاطبان جدیدی که ممکن است به آنچه ارائه می دهید علاقه مند باشند دسترسی پیدا کنید. همه اینها همچنین به شما ایده بهتری در مورد سایر وب سایت هایی که ممکن است به آنها علاقه مند باشند، می دهد.

برای مثال زدن، فرض کنید که یک فروشگاه آنلاین با مواد اولیه صنایع دستی دارید. و در مورد ایده های صنایع دستی جدید هر چند وقت یکبار وبلاگ نویسی کنید. تحقیقات کاربر می تواند به شما این بینش را بدهد که بخش بزرگی از مخاطبان شما والدینی هستند که به دنبال کاردستی های سرگرم کننده برای انجام با فرزندان خود هستند. این می‌تواند به شما این ایده را بدهد که به وب‌سایت‌هایی دسترسی داشته باشید که فعالیت‌های سرگرم‌کننده را برای انجام با بچه‌ها فهرست می‌کنند. کاری که اگر در مورد آن بخش از مخاطبان هدف خود نمی دانستید، انجام نمی دادید. یا برای مثالی نزدیک‌تر به خانه، در Yoast، ما با مخاطبانی شروع کردیم که عمدتاً از توسعه‌دهندگان وردپرس بودند. با این حال، ما می خواستیم بدون از دست دادن مخاطبان اولیه خود، مخاطبان خود را به یک گروه عمومی تر از کاربران وردپرس گسترش دهیم. بنابراین ما محتوای اضافی ایجاد کردیم که به مخاطبان جدیدمان پاسخ می‌دهد و برای دریافت لینک از وب‌سایت‌های دیگری که این افراد را می‌توان یافتند، دست به کار شدیم.

2. فهرستی از سایت هایی که مخاطبان شما بازدید می کنند ایجاد کنید

هنگامی که درباره مخاطبان خود اطلاعات بیشتری کسب کردید و می توانید لیستی از وب سایت هایی ایجاد کنید که به شما در دسترسی به آنها کمک می کند. از تحقیقات خود برای یافتن وب سایت هایی استفاده کنید که برای این افراد جذاب هستند. زیرا لینک های این وب سایت ها می توانند به شما کمک کنند تا به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید، به خصوص اگر آنها هنوز از وب سایت شما اطلاعی نداشته باشند. توجه داشته باشید که آیا ارتباط منطقی بین شما و یک وب سایت در لیست وجود دارد یا خیر. این شانس شما را برای دریافت لینک افزایش می دهد و برای سئو نیز بهتر است. پیوندی از یک وب سایت که مطلقاً هیچ ربطی به جایگاه شما ندارد، وقتی صحبت از موقعیت شما در نتایج جستجو می شود، ارزشمند نیست.

علاوه بر این، می خواهم توجه داشته باشم که پیوند از یک وب سایت هرزنامه نیز هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. این لینک‌ها حتی می‌توانند نتیجه معکوس داشته باشند و به رتبه‌بندی شما آسیب بزنند، زیرا گوگل مطلقاً طرفدار شیوه‌های ساخت لینک بد نیست. بنابراین از وب‌سایت‌های اسپم دوری کنید، برای پیوندهای خود و دیگر مواردی که نباید ایجاد لینک کنید، هزینه کنید. لینک بیلدینگ فقط یک ترفند یا چیزی نیست که بتوانید روی آن پول بیاندازید. دریافت این پیوندها باید مانند یک تلاش بازاریابی عادی و بخشی از یک رویکرد سئو جامع باشد.

3. محتوای عالی بنویسید

برای اینکه سایر وب سایت ها به محتوای شما پیوند دهند، باید محتوایی داشته باشید که آنها را وادار کند به محتوای شما پیوند دهند. این بدان معناست که شما باید محتوای با کیفیت ایجاد کنید. محتوایی که برای مخاطب شما جذاب باشد، مفید باشد و دیدگاه منحصر به فرد شما را به نمایش بگذارد. اگر محصولات یا خدماتی را می فروشید، فقط در مورد اینکه چرا آنها عالی هستند و چرا باید آنها را بخرند، ننویسید. محتوایی بنویسید که به سؤالی که مخاطب شما دارد پاسخ دهد یا مشکلی را که با آن روبرو است حل کند. آن را حول محصول یا خدمات خود متمرکز نکنید. محتوای خود را واقعاً مفید کنید و تخصص خود را در مورد موضوع نشان دهید. این نه تنها باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می شود، بلکه پیوندهای بیشتری به صفحه خود دریافت خواهید کرد زیرا سایر وب سایت ها ارزش محتوای شما را می بینند.

برای مثال: فرض کنید شما ابزار باغبانی مانند ماشین چمن زنی را می فروشید. به جای نوشتن یک پست وبلاگ در مورد اینکه چرا ماشین چمن زنی شما بهترین است، پست های وبلاگی در مورد موضوعاتی مانند “چگونه باغ خود را برای تابستان آماده کنیم” بنویسید. یا اگر مبلمان می فروشید، مقاله ای در مورد آخرین روندهای طراحی داخلی بنویسید. این نوع محتوا برای سایر افراد خارج از شرکت شما بسیار قابل اشتراک‌گذاری است. که شانس شما را برای دریافت لینک های مرتبط افزایش می دهد. اگر برای ایجاد محتوای با کیفیت به راهنمایی نیاز دارید، ما پست های وبلاگ زیادی در مورد سئوی محتوا و یک دوره آموزشی کپی رایتینگ SEO داریم.

وبلاگ نویسی مهمان

وقتی یک وبلاگ نویس هستید یا (می خواهید در زمینه کاری خود متخصص باشید)، گزینه دیگر وبلاگ نویسی مهمان است. این نه تنها قدرت شما را افزایش می دهد، بلکه راهی عالی برای به دست آوردن لینک های بیشتر به وب سایت شما است. اغلب به اندازه کافی، وبلاگ ها به دنبال ورودی از وبلاگ نویسان دیگر هستند و در عوض به شما اجازه می دهند به محتوای خود پیوند دهید. این به شما یک لینک عالی به وب سایت شما می دهد و این فرصت را برای شما فراهم می کند تا خود را با مخاطبان آنها در تماس باشید. افزایش دسترسی شما

یک بار دیگر، در وب سایت هایی که برای شراکت انتخاب می کنید تاکتیکی باشید. آنها باید قابل اعتماد و مرتبط با وب سایت شما باشند تا ارزش واقعی از آن به دست آورید. از وبلاگ های مورد علاقه خود یا وبلاگ هایی که شبیه وبلاگ شما هستند بازدید کنید و بررسی کنید که آیا آنها برای ارسال مهمان باز هستند یا خیر. آنها معمولاً این را در صفحه تماس یا همکاری خود ذکر می کنند.

4. محتوا را با وب سایت مناسب مطابقت دهید

وقتی از محتوایی که نوشته‌اید راضی هستید، وقت آن است که فهرست وب‌سایت‌هایی را که در مرحله دوم ایجاد کرده‌اید، بررسی کنید. کدام وب‌سایت‌ها احتمالاً به کدام قسمت از محتوا پیوند می‌دهند؟ ممکن است وسوسه شوید همه چیزهایی را که ایجاد کرده اید برای همه بفرستید، اما این به شانس شما برای لینک دادن به محتوای شما آسیب می رساند. شما به عنوان هرزنامه برخورد خواهید کرد و نمی توانید از آن افراد بخواهید که 5 پست وبلاگ را بخوانند و تصمیم بگیرند که کدام یک را دوست دارند.

همچنین خوب است بدانید: اگر رویکرد کلیدواژه دم بلند (نوشتن در مورد موضوعات کوچک و خاص) دارید، تعداد وب سایت هایی که مناسب هستند کمتر خواهد بود. این چیز بدی نیست، زیرا محتوای بسیار خاص می تواند به این معنی باشد که تعداد کمتری از وب سایت ها تمایل بیشتری به پیوند دادن به محتوای شما دارند. همچنین می تواند به این معنی باشد که خوانندگان از محتوای شما حتی بیشتر قدردانی خواهند کرد، زیرا محتوای مشابه کمتری در آنجا وجود دارد و آنها مشتاق خواهند بود که درباره کسب و کار شما بیشتر بدانند.

5. از راه شخصی ارتباط برقرار کنید

بعد از اینکه فهمیدید کدام محتوا را برای چه کسی ارسال کنید، وقت آن است که با آنها تماس بگیرید. همیشه می‌توانید ایمیل ارسال کنید، اما رسانه‌های اجتماعی مانند X/Twitter یا LinkedIn نیز راهی عالی برای تماس مستقیم با مردم هستند. برای افزایش شانس خود برای جلب توجه آنها، حتما تکالیف خود را انجام دهید. از تحقیقات مخاطبان خود و آنچه در مورد وب سایت می دانید برای شخصی سازی پیام خود استفاده کنید. هرگز ایمیل های خودکار یا پیام های مستقیم ارسال نکنید. یک پیام مودبانه برای آنها بفرستید که در آن درباره محتوای خود به آنها بگویید، چرا فکر می کنید برای مخاطبان آنها ارزشمند است و از آنها بخواهید پیوندی به محتوای شما بگذارند. لطفا توجه داشته باشید که اغلب، شما به هیچ وجه پاسخی دریافت نمی کنید.

برای افزایش شانس خود، باید توضیح دهید که چرا محتوای شما منحصر به فرد است. تلاش برای به دست آوردن پیوندی برای یک پست وبلاگ بسیار کلی که می تواند توسط هر کسی نوشته شده باشد، کمتر از محتوای منحصر به فرد موفق می شود. محتوایی که افراد فقط می توانند در وب سایت شما پیدا کنند. همانطور که گفته شد، پیام خود را خیلی طولانی نکنید، زیرا باعث می شود مردم اصلا آن را نخوانند. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، می توانید با شرکای تجاری خود نیز تماس بگیرید. آنها احتمالاً در زمینه ای فعال خواهند بود که به حوزه شما مرتبط است و تمایل بیشتری به پیوند دادن به سایت شما خواهند داشت (همانطور که قبلاً آنها را شخصاً می شناسید). فقط مطمئن شوید که بک لینک مرتبط است و احساس اجباری نمی کند. همانطور که قبلاً گفتم، لینک بیلدینگ همیشه باید طبیعی باشد.

6. دسترسی خود را از طریق رسانه های اجتماعی گسترش دهید

ارتباط با افراد یا وب سایت های خاص یکی از راه های دریافت لینک به محتوای شما است. گزینه دیگر این است که محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این همچنین می تواند منجر به به اشتراک گذاشتن محتوای شما توسط افراد دیگر شود که به شما کمک می کند دسترسی خود را افزایش دهید. و دسترسی گسترده تر به شما شانس بیشتری برای پیوند دادن افراد به شما در وب سایت هایشان می دهد. وقتی مردم محتوای شما را در رسانه های اجتماعی دوست دارند، به اشتراک می گذارند و در مورد آن صحبت می کنند، مطمئناً به مخاطبان جدیدی دست پیدا خواهید کرد و همچنین لینک های بیشتری دریافت خواهید کرد.

یک استراتژی ساخت لینک موفق همیشه باید با هدف برقراری ارتباط افراد جدید با وب سایت شما باشد. یکی از عوارض جانبی (خوش آمدید) ساخت لینک مناسب، رتبه بالاتر در گوگل است. تا زمانی که لینک‌سازی را راهی برای دسترسی به سایت‌های دیگر برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر که واقعاً از محتوای شما لذت می‌برند در نظر بگیرید، این کار را درست انجام می‌دهید. خوش شانسی زیاد!

بیشتر بخوانید: لینک سازی از دیدگاه سئو جامع »

]
منبع: https://yoast.com/successful-link-building-strategy/