یک بچه جدید در شهر وجود دارد و می خواهید با او دوست شوید: OSO. این مخفف عبارت بهینهسازی جستجوی ارگانیک است، و با عرضهی Search Generative Experience، این مخفف یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید. اینجا برای جایگزینی سئوی خوب قدیمی ما نیست. اما میخواهد تفکر شما و پلتفرمهایی را که روی آنها تمرکز میکنید تغییر دهد.
OSO مخفف نسبتا جدیدی است که یک لایه به سئو همانطور که ما می شناسیم اضافه می کند. اگرچه من توضیحات متفاوتی از مخفف (بهینه سازی جستجوی بهینه، بهینه سازی جستجوی ارگانیک) دیده ام، اما همه آنها در یک مفهوم خلاصه می شوند: بهینه سازی جستجوی چند کانالی.
SEO در مقابل OSO: تفاوت چیست؟
جایی که سئو به طور سنتی بر بالا بردن صفحات وب شما در نتایج جستجو متمرکز است، تمرکز به سمت حضور در پلتفرم های مختلف، نه فقط در SERP ها، تغییر می کند. اکنون، ما یک مخفف خوب برای این طرز فکر جدید داریم: OSO. طبیعتاً می توانید به کار روی افزایش ترافیک سایت خود ادامه دهید، اما باید به عملکرد محتوای خود در مکان های دیگر نیز فکر کنید. وب سایت شما دیگر تنها نقطه تمرکز نیست. این یکی از (امیدوارم بسیاری) مکان هایی است که می توانید پیدا کنید و با شما تماس بگیرید. مطمئناً، شما می خواهید رقبای خود را شکست دهید و اولین نتیجه جستجو را ادعا کنید، اما همچنین باید روی برندسازی کلی آنلاین تمرکز کنید.
این به این بستگی دارد که وب سایت خود را به عنوان بخشی از معادله ببینید نه نتیجه. OSO از شما می خواهد که بیشتر باشید. از شما میخواهد که بهترین منبع اطلاعاتی در همه کانالهایی باشید که مخاطبان شما در آنها یافت میشوند. این فراگیر است و به جای اینکه بخشی از آن باشد، تمام تلاش های بازاریابی شما را به هم پیوند می دهد.
این تغییر از کجا می آید؟
جستجوی آنلاین به طور مداوم تغییر می کند و مردم دیگر فقط از وب سایت شما بازدید نمی کنند. مکان های مختلفی وجود دارد که شما با آنها در تماس هستید. یا می خواهید با آنها در تماس باشید. و وقتی این کار را انجام می دهید، می خواهید مطمئن شوید که تجربه آنها با شما خوشایند و سازگار است. بنابراین محتوای شما باید باکیفیت باشد و خرید (یا سایر اقداماتی که میخواهید انجام دهند) را در مکانهای مختلف ممکن کند. اطمینان حاصل کنید که محتوا و ارتباطات خود را هماهنگ کرده اید و در جایی باشید که مخاطبان شما هستند. فراموش نکنید که امروزه حتی پلتفرم های رسانه های اجتماعی به عنوان موتورهای جستجو عمل می کنند.
SGE و سایر ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی
دلایل خوب دیگر برای جدی گرفتن بهینه سازی جستجوی ارگانیک (یا OSO) عبارتند از Search Generative Experience و Google AI Overviews و استفاده کلی از AI در موتورهای جستجو. این یک ابزار جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی (توسط گوگل) است که از مکانهای مختلف میکشد تا به یک پرسش آنلاین پاسخ دهد. SGE از منابع مختلفی برای تولید نتایج خود استفاده می کند: صفحات آنلاین، نظرات مشتریان، پست های رسانه های اجتماعی، ویدیوهای YouTube و غیره. بنابراین، فقط بر محتوای وب سایت شما متمرکز نیست. این ابزارهای هوش مصنوعی به محتوای شما در پلتفرمها نگاه میکنند و از آنها برای ایجاد نتایج شخصیسازی شده استفاده میکنند. یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود حضور در چندین پلتفرم و صرف زمان کافی برای محتوایی که در آنجا به اشتراک می گذارید مفید باشد.
بنابراین، آیا شما نیاز به ایجاد تغییرات دارید؟
خوب، آیا شما عمدتاً روی محتوای وب سایت خود متمرکز هستید؟ یا اینکه برند شما در سایر پلتفرم های آنلاین نیز ارائه شده است؟ در هر صورت، پیشنهاد میکنم در کجا میتوان مخاطبان خود را یافت. آنها از کدام پلتفرم های آنلاین و با چه هدفی استفاده می کنند؟ شما باید آنجا باشید و چشم آنها را جلب کنید. همانطور که اندرو هالند در این مقاله در مورد OSO توسط Search Engine Land نوشته است:
کار شما این است که شبکه بسازید… شبکه های غول پیکر.
ما باید به تابلوی نقاشی برگردیم و اولویت هایمان را تغییر دهیم. طبیعتاً محتوای وب سایت همچنان در بالای لیست باقی خواهد ماند. اما باید موارد بیشتری را به لیست اضافه کنید. با تیم رسانه های اجتماعی خود بیایید و محتوای خود را هماهنگ کنید، با تیم ایمیل خود استراتژی داشته باشید، ایجاد ویدیو یا پادکست را در نظر بگیرید، و حتی به رویدادهای آفلاینی که باید در آن شرکت کنید نگاه کنید. و اگر همه کارها را مستقل انجام می دهید، اولویت های درست را تعیین کنید. زمان کافی را در وب سایت خود صرف کنید، اما همچنین به راه هایی فکر کنید که تخصص خود را در زمینه خود منتشر کنید.
آن شبیه چیست؟
برای اینکه به شما ایده بدهم که چگونه به نظر می رسد، می خواهم از Yoast به عنوان مثال استفاده کنم. ما وبلاگ سئوی را داریم که در حال خواندن آن هستید، که از زمان راه اندازی شرکت از آن برای دستیابی به مخاطبان خود استفاده کرده ایم. البته بعد از آن خبرنامه و شبکه های اجتماعی ما به سرعت دنبال شد. اما ما همچنین در رویدادهای سئو، توسعه، وردپرس و بازاریابی صحبت می کنیم (و شرکت می کنیم). ما میزبان انواع مختلف وبینارها هستیم و ویدیوها و پادکست ها را ایجاد می کنیم. این باعث تقویت برند ما می شود و تخصص ما را در مکان های مختلفی که مخاطبان ما را می توان پیدا کرد نشان می دهد.
به نظر می رسد حتی کار بیشتر…
این تغییر ممکن است باعث نگرانی شما در مورد مدیریت زمان شود، اما همچنین به این معنی است که می توانید زمان کمتری را صرف غواصی در داده ها کنید زیرا اهمیت این موضوع کمتر می شود. بنابراین با کمی وسواس کمتر روی اعداد در زمان خود صرفه جویی کنید و آن زمان را برای تحقیق در مورد مخاطبان خود و ایجاد راه های جدید (و سرگرم کننده) برای دستیابی به آنها صرف کنید. این به شما امکان می دهد بیشتر خارج از چارچوب فکر کنید، که می تواند هیجان انگیز باشد! و فراموش نکنید که سایر اعضای تیم را نیز درگیر میکنید، بنابراین افراد بیشتری در تلاشهای SEO (یا OSO) خود درگیر خواهید شد. از تخصص آنها استفاده کنید، روی محتوا با هم کار کنید و ببینید چه چیزی برای تیم شما مفید است.
این به ساختن برند شما بستگی دارد
خلاصه آنچه که امروز در مورد آن صحبت کردیم، OSO تفاوت چندانی با SEO ندارد. این مخفف جدید به شما یادآوری می کند که فراتر از صفحات خود و صفحه نتایج جستجوی گوگل فکر کنید. سئو هنوز اینجاست و قوی است. فقط به تکامل خود ادامه می دهد. و این بدان معنی است که شما و تلاش های سئوی شما نیز باید. موفق باشید!
منبع: https://yoast.com/oso-the-new-seo/